10 motive pentru care trebuie să îţi înregistrezi marca

1. Diferenţierea produselor/serviciilor de cele ale concurenţei – astfel, având o marcă protejată, riscul de confuzie între produsele/serviciile dumneavoastră şi cele oferite de alte persoane din aceeaşi arie de activitate;

2. Drepturi exclusive de folosire şi exploatare a mărcilor – marcile devin protejate doar de la data înregistrării, până atunci fiind expuse contrafacerii sau concurenţei neloiale;

3. Protejarea cheltuielilor de promovare şi susţinere a mărcilor, precum şi a profiturilor obţinute din utilizarea acestora – pentru ca de banii investiţi de dumneavoastra în publicitate să nu profite altcineva cu o marcă asemănătoare, diluându-vă astfel marca şi obţinând nişte venituri necuvenite;

 4. Utilizarea fără a încalca dreptul de proprietate al altei persoane pentru obţinerea unui profit – astfel sunteţi în cunoştinţă de faptul că vă desfăşuraţi activitatea în condiţii legale, fără a încălca drepturile altor persoane şi contribuiţi la dezvoltarea unei pieţe eficiente;

5. Dreptul obţinut în urma înregistrării de a interzice terţilor folosirea marcilor fără acordul său – permite titularului protejarea eforturilor financiare facute pentru realizarea unor produse de calitate, pentru prospectarea pieţii şi pentru cucerirea acesteia şi, totodată, aveţi controlul deplin asupra mărcii dumneavoastră, astfel că nimeni nu poate folosi marca fără acordul dumneavoastră;

6. Posibilitatea acordării de licenţe totale sau partiale unor terţi pentru folosirea mărcilor titularului – în cazul unei dezvoltări a companiei, dumneavoastra controlaţi persoanele care produc/efectuează servicii folosind marca dumneavoastra, evitând astfel riscul contrafacerii sau atribuirii de identitate în mod nelegal;

7. Posibilitatea de a solicita anularea mărcilor identice/asemănătoare cu a dumneavoastră – în acest mod controlaţi piaţa pe care vă desfăşuraţi activitatea, pentru a nu se crea o confuzie în mintea consumatorului cu privire la mărci;

8. În cazul unui conflict între numele comerciale, marca înregistrată are prioritate – aşadar, în cazul în care o altă persoană îşi desfăşoară activitatea sub acelaşi nume comercial, dar are marca înregistrată, există posibilitatea de a trebui să vă schimbaţi denumirea;

9. Recuperarea domeniului de internet – în cazul în care cineva foloseşte cu rea-credinţă domeniul de internet cu denumirea mărcii, puteţi, având o marcă înregistrată, să îl recuperaţi;

10. Deoarece inregistrarea mărcii reprezintă o purtare diligentă a oricărei persoane care ţine la drepturile sale intelectuale.

Imaginatia si creativitatea sunt drepturile tale. Protejeaza-le!!!

Vlad I. Anda-consilier PI
Cabinet de Proprietate Industriala
m: 0751513539 | e:consilier.marca@gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *