Cand este indicat sa ne inregistram marca?

Protejarea brand-ului trebuie sa fie unul din primii pasi atunci cand vine vorba de infiintarea unui business cu aspiratii mari.

Marile companii nu au ajuns mari iar apoi si-au pus la punct elementele de proprietate intelectuala, dimpotriva, au facut acest lucru cand erau companii mici cu vise mari stiind ca speculatori care furau ideile erau la tot pasul. O astfel de companie a fost Coca Cola care si-a protejat numele inca din 1887.

Rolul de baza al unei marci inregistrate este acela de a distinge produsele sau serviciile unei persoane/intreprinderi de serviciile celorlalti competitori. Prin urmare, nu ii va fi favorabil vreunei companii sa isi imparta identitatea produselor/serviciilor cu alti comercianti care pot dauna vanzarilor, marketingului si numelui companiei. Imaginati-va cum ar fi daca Coca-Cola nu ar fi o marca protejata la nivel international, ce s-ar intampla cu vanzarile si cu strategia lor de marketing.

Compania Apple este de asemenea o marca inregistrata la nivel international inca de la inceputurile sale. Nicio alta companie nu poate folosi in denumire sau in marketing-ul sau cuvantul “apple”, in caz contrar acest fapt va da dreptul Apple sa actioneze legal impotriva companiei.

Un alt exemplu de persoana care tine la brand-ul sau este Michael Buffer, ring-announcer cunoscut pentru strigatul sau dinaintea meciurilor de box ” Let’s get ready to rumble “. Desi a riscat o perioada de timp pana s-a hotarat sa se protejeze (8 ani), acest strigat este marca inregistrata si ii apartine in totalitate lui Michael Buffer. Niciun alt ring-announcer nu poate striga asta inaintea meciurilor fara acordul lui si nimeni nu se poate promova sau comercializa produse cu aceasta marca fara ca Michael Buffer sa fie de acord. Aceasta marca l-a imbogatit cu mai bine de 400 milioane de dolari din contracte cu diverse companii de jocuri PC, filme dar si cu participarea la deschiderea celor mai importante meciuri de box din lume.

In practica, am cunoscut persoane care au suferit pierderi economice si de imagine din cauza ca nu si-au inregistrat marcile la timpul potrivit.

Asadar, daca ai o viziune bine stabilita asupra afacerii tale, merita sa o risti fara a avea marca inregistrata?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *