Legenda americana Harley Davidson

Daca motociclisti sunt o rasa unica, motociclisti Harley-Davidson trebuie sa fie considerati un cult pentru ei insisi. Ei au transformat hobby-ul de motociclete intr-un stil de viața. Logo-uri si marcile Harley-Davidson simboliza mai mult decat calitatea si patrimoniul de produse Harley-Davidson. Multi dintre motociclisti au tatuaj cu acest logo. „Harley-Davidson”  nu este un nume sau un brand. A devenit o legenda americana.

Galagioase, grele, greu de condus! Dar cred ca putini sunt motociclistii impatimiti care sa nu-si doreasc o astfel de motocicleta, barem in garaj, daca nu sa o conduca pe autostrada! Intr-un interviu recent, directorul de vanzari al companiei Harley-Davidson Motor, Mark-Hans Richer, vorbea despre „stilul Harley” care ar avea la baza pasiunea celor care iubesc motoarele Harley-Davidson, stil care ar fi trait de fiecare in parte „in felul propriu si conform propriului fler”, iar atasamentul admiratorilor si pasionatilor de motociclete Harley ar avea influenta asupra modului in care compania intelege sa-si dezvolte afacerea. Conform lui Richer, 62% dintre femeile care au o motocicleta au ales Harley-Davidson pentru ca Harley-Davidson inseamna putere, libertate, o anumita atitudine fata de viata”.
Compania Harley Davidson a fost infiintata de William S. Harley in 1902. Impreuna cu Arthur Davidson au asamblat prima lor motocicleta cu doi cilindri, marcand inceputul Harley Davidson.

In anul  1904  Arthur Davidson  si  matusa lui Jane Davidson au  pictat logo-ul  „Harley Davidson Motor Company”, cu o dunga roșie pe usa de la sopronul unde  lucrau impreuna  cu William S. Harley. Abea in anul 1910  faimosul logo de culori portocaliu  si negru a fost inregistrat la oficiul de brevete. Se pare ca nimeni nu stie ce anume a fost sursa de inspiratie pentru alegerea culorilor.
Logoul este compus dintr-o bara care traverseaza un scut, iar culorile au fost mereu negru, alb si portocaliu, culori care ofera un contrast puternic. Fundalul ramane negru, in timp ce fonturile sunt scrise cu portocaliu si alb. Caracterul uniform si simplitatea logoului Harley Davidson sunt o dovada a succesului sau, a cresterii, dezvoltarii si popularitatii sale din ultimii 100 de ani.

In 1954, pentru a sarbatori o jumatate de secol de aniversare, un V logo a fost creat și a aparut pe toate modelele din acel an. În 1960, Harley-Davidson a cumparat 50% din Aeronatica-Macchi, formand Aermacchi Harley-Davidson, o divizie a carei strategie europeana a fost de a produce motociclete de deplasare pe distante mici, motociclete cu un singur cilindru. Compania foloseste in continuare logo-ul cu unele modificari minore geometrice.

Popularitatea sa cu publicul larg se datorează faptului ca Harley-Davidson are licente pentru logo-ul sau cu mulți parteneri (prea mulți, spun unii) pe produse, de la cafea la lenjerie de pat, mese de biliard. Se estimează ca Harley-Davidson primeste in fiecare an, de la diferite marci un total de aproximativ 50 de milioane de $ din drepturi de autor pentru dreptul de a folosi logo-ul.

S-a ajuns pana la a depune chiar si o marca sonora.Ai nevoie de a fi unul dintre cele mai mari, mai puternici prezenti pe piata inainte de a putea argumenta ca sunetul utilizat pentru a distinge produsul dvs. s-a implantat subliminal în mintea ascultatorului. Harley-Davidson a retras cererea de faimoasa de inregistrare a sunetului motoarelor sale V-Twin dupa sase ani de litigii. Ei pur și simplu nu au putea face argumentul ca un urias ca Harley turat la maxim sa fie suficient pentru a justifica distinct o marca. Rationamentul: Motoarele V-Twin suna ca motoare V-Twin – indiferent daca acestea sunt facute de Harley-Davidson, Suzuki sau  Honda.  Doar cand iei in considerare faptul ca sunt sute de mii de marci comerciale inregistrate, incepi sa apreciezi faptul cat de dificil este sa inregitrezi un sunet.

Constienta destul de tarziu de valoarea marcii sale, compania nu a actionat destul de rapid nici la inregistrare numelui de domeniu www.harley.com la nivel international. Acesta a fost inregistrat de un autor de carti pe nume Harley Hannn.In momentul de fata la nivel comunitar sunt inregistrate in jur de 70 de marci care au in compozitai lor cuvantul “Harley”.
Printre cei mai celebri motociclisti Harley Davidson se numara Brigitte Bardot, Elizabeth Taylor – care a primit o Harley Purple Passion, Peter Fonda – unul dintre cei mai celebri iubitori ai acestei motociclete, mai ales datorita filmului Easy Rider, Malcolm Forbes, fondatorul revistei Forbes, care adora sa le faca prietenilor sai cadou cate un Harley Davidson, Jay Leno, Elvis Presley, Mickey Rourke, Tina Turner si sa nu-l uitam pe Arnold Schwartzenegger in Terminator.

M.I. ma bucur ca esti unul dintre cei care vor conduce o astfel de motocicleta. Be happy! 🙂

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *